Jaarverslag 2015

‘Eigen Kracht in het kwadraat.’ Zo noemen wij de NVA-manier van werken: Maak gebruik van de kracht van de ander en die van jezelf, om elkaar te versterken. Dat geldt voor onze medewerkers, voor onze vrijwilligers en voor onze klanten.

Download het volledige jaarverslag »

Voorkant jaarverslag 2015

Onze vrijwilligers spelen een cruciale rol door klanten weer hun eigen kracht te laten ervaren en ze te stimuleren oplossingen te zoeken. Dat vraagt om een doelgerichte en vrij zakelijke benadering, met oog voor de persoon. Onze klanten vinden wij niet zielig, maar ze hebben wel een steuntje in de rug nodig. Met veel enthousiasme en toewijding ondersteunen de, nu ongeveer 230, vrijwilligers hun medemens om grip te krijgen op zijn leven en steeds een stapje verder te komen. Met een forse dosis persoonlijke aandacht, interesse en geduld. Dát is kenmerkend voor de vrijwilligers van NVA. Zij houden van mensen, zijn flexibel en willen samen met de klant ergens naar toe werken.

En… onze vrijwilligers vertellen graag over hun werk in hun omgeving. Ze zijn dan ook dé ambassadeurs van NVA en vormen een onmisbare brug naar de samenleving.